Piłeś = nie jedź

Kampania "Lepszy start dla Twojego dziecka"

Ruszyła piąta edycja kampanii (2012r.)

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), liczba kobiet spożywających alkohol w trakcie ciąży kształtuje się na poziomie ok. 13 %. Zdaniem organizatorów kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka” ten niepokojąco wysoki odsetek jest przede wszystkim skutkiem niewiedzy panującej wśród ciężarnych. Wiele z nich jest bowiem przekonanych o tym, że niewielkie ilości alkoholu, zwłaszcza piwa czy wina, nie mogą zaszkodzić organizmowi rozwijającego się dziecka. W takiej opinii są utwierdzane przez osoby ze swojego otoczenia, w tym także członków rodziny. Te szokujące dane oznaczają, że bez zmiany postaw całego społeczeństwa trudno będzie skłonić wszystkie ciężarne kobiety do całkowitej alkoholowej abstynencji. Dlatego ZP PPS już po raz piąty organizuje kampanię społeczną, która ma na celu informowanie kobiet w ciąży i ich bliskich o niebezpieczeństwach związanych z konsumpcją alkoholu w trakcie ciąży.

 

               FB

Tegorocznej kampanii towarzyszy reklama prasowa w magazynach parentingowych i medycznych oraz działania w Internecie. Ponadto ZP PPS przygotował ponad 200 000 ulotek  i plakatów, które znajdą się w 1 000 aptek i 500 przychodni i gabinetów ginekologicznych na terenie całego kraju. Materiały kampanii trafią również do kobiet w ciąży oraz pracowników służby zdrowia za pośrednictwem centrów medycznych sieci Enel-med. Do personelu medycznego dotrze 5 000 ulotek jako insert w kwartalniku Położna oraz reklama w Magazynie Pielęgniarek i Położnych. Po raz kolejny przekaz kampanii znajdzie się na ulotkach dołączanych do testów ciążowych firmy Domowe Laboratorium. Dodatkowo 10 000 ulotek zostanie rozdanych osobom biorącym udział w kościelnych kursach przygotowujących do małżeństwa. Stałym elementem kampanii jest 10-minutowy film „W ciąży nie piję – Lepszy start dla Twojego dziecka”, wyświetlany przez cały rok w TV Medica (kanale medycznym o charakterze edukacyjnym emitowanym w placówkach zdrowotnych). Znajdują się w nim m.in. wypowiedzi ekspertów z zakresu pediatrii i położnictwa. 

Partnerami kampanii są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Położnych, centrum medyczne Enel-med, Specjalistyczne Centrum Medyczne Polanica Zdrój oraz szkoła rodzenia "SuperMama".

Patronat medialny sprawują magazyny "Będę mamą", "Mamo to ja", "M jak Mama", "Magazyn Pielęgniarek i Położnych", "Magazyn Położna. Nauka i Praktyka" oraz serwisy internetowe babyboom.pl, babyonline.pl i mjamama24.pl.

partnerzy kampanii

 partnerzy medialni




  Więcej