Piłeś = nie jedź

Trzecia edycja

W ramach kampanii „Piłeś? Nie jedź!” organizator akcji Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy zaplanował intensywne działania informacyjne, których celem jest przestrzeganie przed prowadzeniem pojazdów po spożyciu alkoholu oraz zwrócenie uwagi na negatywne konsekwencje i zagrożenia, jakie niesie ze sobą takie postępowanie. Kampania rozpocznie się 16 października i potrwa do połowy listopada. Ponadto, w ramach kampanii ZP PPS będzie wspierać polską edycję Europejskiej Nocy Bez Wypadku organizowanej w dn. 16 października przez Fundację „KRZYŚ”, której zadaniem jest przeciwdziałanie prowadzeniu pojazdów przez osoby pod wpływem alkoholu i ograniczenie liczby nietrzeźwych kierowców na drogach.

Celem jest uświadomienia kierowcom jak brzemienne w skutkach może być ich lekkomyślne zachowanie związane z jazdą po alkoholu w ramach prowadzonych działań w telewizji TVN Warszawa, stacji radiowej RMF Maxx oraz w warszawskich Multikinach emitowane będą spoty reklamowe. Ponadto, informacje z przekazem pojawią się na 100 autobusach miejskich, a przed 75 stołecznymi klubami i pubami zostaną ułożone maty z hasłem "Piłeś? Nie jedź!". Kampanie będzie wspierać również policja, która w ramach akcji trzeźwe poranki oraz trzeźwe wieczory będzie przekazywać kierowcom ulotki informacyjne dot. zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Ponadto, przez cztery kolejne środy od 27 października przy Moście Gdańskim w Warszawie policja we współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego ustawi symulator dachowania, na który kierowane będą osoby przyłapane na przekroczeniu prędkości.

Patronat honorowy nad tegoroczną edycją kampanii objęli Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz i Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Natomiast partnerami kampanii są Komenda Stołeczna Policji, Instytut Transportu Samochodowego oraz Fundacja "KRZYŚ". Patronat medialny nad kampanią objęła telewizja TVN Warszawa.
 

Patroni honorowi:

Partnerzy kampanii:

Patroni medialni: