Piłeś = nie jedź

Pierwsza edycja

Pierwsza edycja kampanii „Piłeś? Nie jedź?” realizowana była od 17 do 30 kwietnia 2008 r. w Lublinie. Celem kampanii było ograniczenie liczby wypadków spowodowanych przez młodych kierowców prowadzących pod wpływem alkoholu.

W ramach kampanii w telewizji, również w stacjach lokalnych, radiu oraz w kinach w Lublinie wyemitowano spot reklamowy. Na tyłach miejskich autobusów, na stacjach benzynowych oraz w lubelskich pubach pojawiły się billboardy obrazujące kampanię.
Działania informacyjne poprzedziło przeprowadzone w Lublinie badanie jakościowe. Wyniki wskazują, że wsiadanie za kierownicą po spożyciu alkoholu jest zjawiskiem dość powszechnym i akceptowanym wśród młodzieży. Badanie pokazują też, że grupą szczególnie narażoną na takie zachowania są młodzi kierowcy. Charakteryzują się oni często brakiem wyobraźni odnoźnie skutków prowadzenia w stanie nietrzeźwości.

W 2008 roku kampania prowadzona była również w Olsztynie w okresie 13 października do 15 listopada.