Piłeś = nie jedź

dla mediów

„Piłeś? Nie jedź!” i akcja „Znicz” znów razem – przed długim weekendem rusza jesienna odsłona kampanii do kierowców

Przed zbliżającym się Świętem Zmarłych Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) rozpoczyna jesienną odsłonę kampanii „Piłeś? Nie jedź!”. Poprzez emisję spotów reklamowych w telewizji i metrze oraz dystrybucję plakatów i ulotek skierowanych do kierowców producenci alkoholu wraz partnerami apelują o zachowanie trzeźwości. W kampanię zaangażowały się również organizacje zrzeszające stacje paliw. Wzmożone kontrole w ramach akcji „Znicz” będzie prowadzić Policja. Jesienna aura tradycyjnie sprzyja ryzykownym zachowaniom na drogach. Na szczęście od kilku lat spada liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców.

Jesień to od wielu lat tragiczny czas na polskich drogach. Wzmożony ruch w trakcie dni wolnych, pośpiech kierowców i gorsze warunki pogodowe sprawiają, że rośnie liczba wypadków drogowych. Niestety duża część z nich jest powodowana przez nietrzeźwych kierujących. W 2011 r. nietrzeźwi kierowcy byli sprawcami 169 wypadków w wyniku których ranne zostały 238 osoby, a 9 poniosło śmierć na miejscu. Choć statystyki pokazują poprawę na przestrzeni ostatnich kilku lat wciąż warto apelować o odpowiedzialną postawę kierowców.

 „W najbliższych dniach wielu z nas pokona setki kilometrów, aby wspólnie z rodziną lub znajomymi udać się na groby bliskich. Spotkaniom tym często będzie towarzyszył alkohol. Aby bezpiecznie dotrzeć na cmentarze i wrócić do domu warto pamiętać o prostej zasadzie - zero alkoholu, jeżeli mamy zamiar wsiąść za kierownicę. Pilnować tego powinni zarówno sami kierowcy, jak i współtowarzysze podróży. Często to właśnie oni mogą zapobiec tragedii na drodze" - mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, organizatora kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.


W ramach jesiennej odsłony „Piłeś? Nie jedź!” spot kampanii będzie emitowany w telewizji TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Meteo. Przekaz kampanii będzie wyświetlany na ekranach AMS stacji koncernu paliwowego BP, a także na stacjach metra w Warszawie. Ponadto ulotki przestrzegające przed konsekwencjami prowadzenia po alkoholu będą rozdawane kierowcom podczas zakupu napojów alkoholowych na 300 stacjach benzynowych sieci LOTOS oraz ponad 400 stacjach benzynowych zrzeszonych w Polskiej Izbie Paliw Płynnych. Ulotki będą również dystrybuowane przez policjantów, którzy w tych dniach będą w ramach akcji ZNICZ prowadzić intensywne kontrole trzeźwości kierowców. Kampania „Piłeś? Nie jedź” jest organizowana cyklicznie przez ZP PPS od 2008 roku.


Kampania „Piłeś? Nie jedź” jest organizowana w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”. Partnerami kampanii są: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Fundacja „Krzyś”, Polska Izba Paliw Płynnych oraz Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (koncerny paliwowe BP i LOTOS).

Kontakt w sprawie kampanii:

Iga Wasilewicz

Związek Pracodawców
Polski Przemysł Spirytusowy
ul. Trębacka 4, lok. 338 - 342
00-074 Warszawa
tel. 22 63 09 892
e-mail:
i.wasilewicz@pps.waw.pl

www.pps.waw.pl

www.pijodpowiedzialnie.pl

Plik do pobrania: Informacja prasowa dotycząca jesiennej odsłony kampanii "Piłeś? Nie jedź!" z dn. 30.10.2012r.
Plik do pobrania: Plakat kampanii "Piłeś? Nie jedź!" 2012
Plik do pobrania: Ulotka kampanii "Piłeś? Nie jedź!" 2012
Plik do pobrania: Spot kampanii 2012