Piłeś = nie jedź

Czwarta edycja

12 kwietnia 2011 r. rozpoczęła się czwarta edycja kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”, której celem jest informowanie o niebezpieczeństwach związanych z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. Jak wykazują policyjne statystyki, wzmożone kontrole oraz działania edukacyjne przekładają się na widoczne zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.

Kampania „Piłeś? Nie jedź!”, prowadzona od czterech lat przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), wpisuje się w rządowy program ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań pn. „Razem bezpieczniej”, koordynowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zgodnie z ideą projektu najlepszą metodą zapobieganiu niebezpieczeństwu na drogach jest edukacja.


Przekaz tegorocznej edycji „Piłeś? Nie jedź!”, której partnerami są Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, koncern BP oraz Fundacja „Krzyś”, trafi do setek tysięcy osób w całym kraju. Poprzez działania ATL, BTL oraz PR organizatorzy chcą dotrzeć przede wszystkim do młodych kierowców (pomiędzy 18 a 30 rokiem życia), którzy są bardzo często zarówno sprawcami, jak i ofiarami wypadków komunikacyjnych. Przygotowano 50 tysięcy ulotek, które będą wręczane kierowcom podczas kontroli drogowych i na 400 stacjach benzynowych sieci BP. Spot wyprodukowany na użytek kampanii pojawi się w ogólnokrajowej telewizji TVN i TVN Turbo, w 44 kinach w całej Polsce, na 102 ekranach LCD na 37 uczelniach wyższych i 534 ekranach LCD w kilkuset autobusach komunikacji miejskiej w sześciu miastach. Z informacją o kampanii będą mogli się także zapoznać użytkownicy telefonów komórkowych korzystający z technologii Bluetooth w siedmiu miastach Polski, którzy otrzymają odpowiednio przygotowane komunikaty. Plakaty kampanii pojawią się w 44 Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego, podczas rajdów organizowanych przez Polski Związek Motorowy oraz w ok. 200 autobusach komunikacji miejskiej w jedenastu miastach. Podczas plenerowych imprez wykorzystane zostaną symulatory dachowania oraz symulatory jazdy z modułem „prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu”.