Piłeś = nie jedź

Szósta edycja

Tuż przed Świętem Zmarłych - 29 października 2012r. rozpoczęła się jesienna odsłona kampanii „Piłeś? Nie jedź!”. Poprzez emisję spotów reklamowych w telewizji i metrze oraz dystrybucję plakatów i ulotek skierowanych do kierowców producenci alkoholu wraz partnerami kolejny raz apelują o zachowanie trzeźwości. W kampanię zaangażowały się również organizacje zrzeszające stacje paliw. Wzmożone kontrole w ramach akcji „Znicz” będzie prowadzić Policja. Jesienna aura tradycyjnie sprzyja ryzykownym zachowaniom na drogach. Na szczęście od kilku lat spada liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców.



Piąta edycja

23 kwietnia 2012 r., przed tegoroczną wyjątkowo długą majówką, ruszyła kolejna edycja kampanii "Piłeś?Nie jedź!". Podczas długiego weekendu trzeba się liczyć ze wzmożonym ruchem na drogach związanym z wyjazdami i powrotami z odpoczynku. Ten czas również sprzyja wypadkom, zwiększonej brawurze kierowców, w tym prowadzeniu pojazdów po alkoholu. Poprzez kampanię „Piłeś? Nie jedź!” ZP PPS apeluje do kierowców i osób im towarzyszących, aby nie podejmowali niepotrzebnego ryzyka decydując się na jazdę po spożyciu jakiegokolwiek alkoholu. Przekaz kampanii jest jasny - zero alkoholu, jeżeli masz zamiar wsiąść za kierownicę.



Czwarta edycja

12 kwietnia 2011 r. rozpoczęła się czwarta edycja kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”, której celem jest informowanie o niebezpieczeństwach związanych z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. Jak wykazują policyjne statystyki, wzmożone kontrole oraz działania edukacyjne przekładają się na widoczne zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.

Kampania „Piłeś? Nie jedź!”, prowadzona od czterech lat przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), wpisuje się w rządowy program ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań pn. „Razem bezpieczniej”, koordynowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zgodnie z ideą projektu najlepszą metodą zapobieganiu niebezpieczeństwu na drogach jest edukacja.




  Więcej

Trzecia edycja

W ramach kampanii „Piłeś? Nie jedź!” organizator akcji Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy zaplanował intensywne działania informacyjne, których celem jest przestrzeganie przed prowadzeniem pojazdów po spożyciu alkoholu oraz zwrócenie uwagi na negatywne konsekwencje i zagrożenia, jakie niesie ze sobą takie postępowanie. Kampania rozpocznie się 16 października i potrwa do połowy listopada. Ponadto, w ramach kampanii ZP PPS będzie wspierać polską edycję Europejskiej Nocy Bez Wypadku organizowanej w dn. 16 października przez Fundację „KRZYŚ”, której zadaniem jest przeciwdziałanie prowadzeniu pojazdów przez osoby pod wpływem alkoholu i ograniczenie liczby nietrzeźwych kierowców na drogach.



  Więcej

Druga edycja

Druga odsłona kampanii „Piłeś? Nie jedź?” w 2009 roku prowadzona była w grudniu 2009 r. Jej celem było przestrzeganie kierowców przed prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu oraz przypomnienie im o  dramatycznych skutkach, jakie może mieć ich lekkomyślne działanie. Kampania prowadzona była w okresie świątecznym, gdy na drogach obserwuje się wzmożony ruch, a spotkania z bliskimi stanowią wiele okazji do spożywania alkoholu.



  Więcej

Pierwsza edycja

Pierwsza edycja kampanii „Piłeś? Nie jedź?” realizowana była od 17 do 30 kwietnia 2008 r. w Lublinie. Celem kampanii było ograniczenie liczby wypadków spowodowanych przez młodych kierowców prowadzących pod wpływem alkoholu.



  Więcej